Saldo logo

Selkokieli

Nämä tiedot auttavat sinua ymmärtämään, miten palvelumme toimivat. Teksti on kirjoitettu selkeällä kielellä.

Tietoa Saldo Bankista

Saldo Bank on yritys, joka tarjoaa rahapalveluita verkossa.

Voit käyttää palveluitamme verkkosivustomme ja mobiilisovelluksemme kautta saadaksesi:

  • Kulutusluottoja (lainoja)

  • Määräaikaistalletuksia

Mitä tarvitset palveluidemme käyttämiseen

Voit käyttää palveluitamme vain verkossa. Tämä tarkoittaa, että meillä ei ole toimistoa, jossa voisit käydä hoitamassa pankkiasioita .

Palveluidemme käyttämiseen tarvitset tietokoneen tai matkapuhelimen. 

Henkilöllisyytesi suojaamiseksi sinun on toimitettava meille kopio henkilötodistuksestasi tai passistasi ja muita tietoja.

Mikä on kulutusluotto?

Kulutusluotto on laina. Voit lainata meiltä rahaa henkilökohtaisiin tarpeisiisi.

Voit esimerkiksi lainata rahaa seuraaviin tarkoituksiin:

  • kodin korjaukset,

  • auto,

  • muu isompi ostos.

Sinun on maksettava rahat takaisin erissä, joka kuukausi kunnes laina on maksettu takaisin. 

Rahojemme käytöstä maksat korkoa. Korko on lainan hinta.

Tärkeää tietää:

  • Ennen kuin otat lainaa, mieti tarkkaan, pystytkö maksamaan sen takaisin.

  • Lue aina sopimus.

  • Jos et ymmärrä jotakin, kysy meiltä.

Mikä on luottokortti?

Luottokortti on maksukortti. Se on työkalu, jolla voit maksaa kaupoissa tai verkossa.

Muista, että maksaessasi luottokortilla käytät Saldo Bankin rahaa, etkä omaasi.

Joka kuukausi sinun on maksettava takaisin osa käyttämästäsi rahasta. 

Rahojemme käytöstä maksat korkoa. Korko on lainan hinta.

Näin se toimii:

  1. Saat luottokortin, jossa on luottoraja. Luottoraja on suurin summa, jonka voit käyttää.

  2. Maksat kortilla.

  3. Kuun lopussa lähetämme sinulle tiliotteen.

  4. Tilinpäätöksessä kerrotaan, kuinka paljon rahaa on käytetty.

  5. Sinun on maksettava takaisin koko summa tai ainakin tietty vähimmäismaksu.

Jos et maksa koko summaa, sinulta aletaan periä korkoa.

Mitkä ovat kustannukset?

Palveluillamme on hintansa. Hinta koostuu koroista ja muista maksuista.

Korko: Tämä on maksu rahojemme käytöstä. Se lasketaan lainaamasi summan perusteella.

Muita maksuja voivat olla:

  • Sopimuksen aktivoimisesta peritään maksu.

  • Kortin vuosimaksu.

  • Myöhästyneestä maksusta perittävä maksu.

Kaikki tiedot maksuista löytyvät sopimuksesta ja verkkosivuiltamme. Lue nämä tiedot aina huolellisesti.

Mitä tapahtuu, jos en pysty maksamaan?

Jos et pysty maksamaan kuukausierääsi ajallaan, sitä kutsutaan maksun myöhästymiseksi .

Jos maksat myöhässä:

  • Veloitamme myöhästymismaksuja . Myöhästymismaksu on sakko myöhästymisestä.

  • Velkaasi koskevat tiedot voidaan lähettää luottotietokantoihin. Tämä voi vaikeuttaa lainan saamistasi tulevaisuudessa.

Mitä tehdä, jos sinulla on ongelmia?

  • Ota meihin yhteyttä välittömästi.

  • Älä piiloudu ongelmalta.

  • Yhdessä yritämme löytää ratkaisun.

  • Ehkä voimme muuttaa maksusuunnitelmaasi.

Oikeutesi

Kuluttajana sinulla on oikeuksia.

Sinulla on oikeus:

  • Saada selkeää ja rehellistä tietoa palveluistamme.

  • Irtisanoa kulutusluottosopimus 14 päivän sisällä mistä tahansa syystä.

  • Maksaa laina takaisin suunniteltua aikaisemmin.

Kaikki oikeutesi on kuvattu laissa ja sopimuksessasi kanssamme.

Ota yhteyttä

Jos sinulla on kysyttävää, olemme aina valmiita auttamaan.

Voit ottaa meihin yhteyttä:

Henkilökuntamme vastaa kysymyksiisi ja selittää kaiken.